De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

favoriete boeken

+3
Ellen
Anadria
lortje905
7 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1favoriete boeken Empty favoriete boeken za dec 06, 2008 4:07 pm

lortje905

lortje905
Admin

Vertel hier welke boeken je favoriet zijn en vertel erbij waarom?

https://debeukwilg.actieforum.com

2favoriete boeken Empty Re: favoriete boeken zo dec 07, 2008 4:31 pm

Anadria


Dreuzel
Dreuzel

De HP-boeken natuurlijk omdat ze zo geweldig goed geschreven en heel erg meeslepend zijn. Ik kan echt in het verhaal verdwijnen.
Ook de boeken van Darren Shan vind ik heel erg goed. Zowel zijn vampierreeks als 'The Demonata'-reeks. De vampierreeks vind ik wel beter, maar dat komt grotendeels omdat ik 'lichtjes' geobsedeerd ben door vampiers. De schrijver geeft gewoon een heel andere dimensie aan vampiers en dat vind ik wel eens leuk, een afwijking van het 'clichébeeld'. Ook zijn schrijfstijl en zijn af en toe zo droge humor maken de boeken geweldig leuk om te lezen.
Sinds kort ben ik begonnen in de serie Twilight van Stephenie Meyer en ookal heb ik og maar iets meer dan 100 pagina's gelezen in het eerste boek, ik weet nu al dat die serie ook op mijn 'favoriete boeken' lijstje moet verschijnen. Ze zijn zo goed geschreven en ook geweldig meeslepend. Na de eerste zin heeft het verhaal je al meteen meegesleurd. Het is ongelofelijk moeilijk om het boek weer weg te leggen eens ik erin begin te lezen.

http://twilightfanclubbelgium.webs.com

3favoriete boeken Empty Re: favoriete boeken vr maa 13, 2009 11:41 pm

Ellen

Ellen
Dreuzel
Dreuzel

Jippie, de HP-boeken of course. Maar ook allerlei andere boeken over magie & co. En thrillers/spannende boeken, en over mythologie, en zelfs boeken met buitenlandse sprookjes. Oja, en ben net bezig met iets dat verdacht veel lijkt op een volwassenenboek. Mrja, het stond bij de kinderboeken in de bieb en ik had het in groep 8 al gelezen en ik snapte alles. Dus geen boek te veel voor mij Very Happy

gr. Ellen

http://fabelachtig.mooiverhaal.net

4favoriete boeken Empty Re: favoriete boeken zo apr 19, 2009 7:30 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

De hp boeken en de boeken van Carry Slee. Ik heb ook net twilight gelezen en die boek zijn ook super goed!!!!



Laatst aangepast door lotte op ma jun 29, 2009 1:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt

5favoriete boeken Empty Re: favoriete boeken za mei 23, 2009 5:19 pm

Harry twain


Dreuzel
Dreuzel

De HP boeken natuurlijk, vol magie, spanning, avontuur etc..
Charmed:De meiden, de magie, de spanning.
LOTR: beetje veel detail maar erg spannend, magisch etc..
Het gevoel van je hartmagneet & The secret, samen erg goeie boeken t zet je aan het denken en meer etc..

6favoriete boeken Empty Re: favoriete boeken ma aug 10, 2009 12:16 am

Gast


Gast

De Hp boeken natuurlijk --> volg met fantasie, magie.
de hoe overleef ik boeken zijn soms ook wel leuk omdat ze soms wel herkenbaar zijn,
en het boek : De Leeuwenkinderen, dit boek spreekt me aan, ik weet eigelijk niet waarom maar het zijn waargebeurde verhalen

7favoriete boeken Empty Re: favoriete boeken zo mei 23, 2010 9:34 pm

cutecarola

cutecarola
Dreuzel
Dreuzel

Harry Potter natuurlijk: Magie, fantasie, spanning altijd goed ^^
Twilight <3: Ook fantasie (doet het goed bij mij) weerwolven en vampiers =D
Carry Slee boeken: Carry Slee is een erg goede schrijfster

8favoriete boeken Empty Re: favoriete boeken do jun 17, 2010 12:35 am

CC


Dreuzel
Dreuzel

Harry Potter is eigenlijk wel een beetje uit mijn favorietenlijstje verdwenen...

Fantasy:
1. Three Worlds Cycle door Ian Irvine. Subliem verhaal, heel erg origineel en behoorlijk goed geschreven.
2. The Song of Ice and Fire door George RR Martin (oké, hij is superieur qua schrijftalent, maar Ian Irvine heeft een Heel origineel verhaal... Razz) Tja, hier heb ik niet echt woorden voor, hij is gewoon geniaal! Hele diepgaande verhaallijnen, hij presteert het om te maken dat je de 'evile' mensen aardig gaat vinden - sowieso is niemand 100% goed of slecht, en het is gewoon ontzettend meeslepend!
3. The Books of Einarinn door J. E. McKenna. Leuk en intrigerend verhaal... Een schrijfster die door heeft dat niet alle fantasy persé episch moet zijn.

Thriller/mystery, whateeever
1. Gone door Lisa Gardner - ik krijg er echt kippenvel van... Ik houd van schrijvers die me kippenvel kunnen geven zonder dat het meteen heel bloederig en vies wordt.
2. No second Chance door Harlan Coben (niet teveel van Coben lezen, dan ga je 'm doorkrijgen). Heel origineel verhaal met een twist die je nooit ziet aan komen.
3. kan ik nu ff niet op komen :p

Ik lees nog wel meer genres dan dit, maar ik zal maar niet teveel lijsten/boeken opnoemen.. .Razz

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum