De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Is Harry Potter een Mary Sue?

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Is Harry Potter een Mary Sue? Empty Is Harry Potter een Mary Sue? ma feb 22, 2010 3:12 pm

Robert

Robert
Schoolhoofd

Geen idee of ik het topic hier wel moest aanmaken, maar ik doe het gewoon. Wat vinden jullie ervan dat Potter ik bedoel Harry alles lukt? Geen idee waarom ik dat zeg? Laat ik het maar even opsommen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

* Hij komt in het Zwerkbalteam, terwijl eerstejaars er nooit inkomen. En als dat nog niet genoeg is, hij is zoeker! En niet ho maar even, Harry's vader was ook zoeker, dus het zit in zijn bloed. Er zijn genoeg andere eerstejaars die een beroemde zwerkbalspeler als vader hebben en die niet in het team komen.

* Hij verslaat de opdrachten van de Steen Der Wijzen. Tjah. Lijkt me logisch. Als dit zo makkelijk was, was de steen al lang onder de neus van Perkamentus weggezoeft.

* Hij wint echt werkelijk ELKE wedstrijd tot het derde boek. Dit is echt iets wat ik belachelijk vind. ELKE wedstrijd winnen is wel een beetje TE overdreven. Ik was blij toen Potter van zijn bezem af viel. Ik zat bijna te lachen.

* Hij komt in de Geheime Kamer. Het is niemand ooit gelukt om de Kamer te vinden, op Vilijn na dan. Dus hoe kunnen Potter en zijn vrienden hem wel vinden?

* Hij verslaat de Basilisk, wat vele tovenaars niet gelukt is. Maar nee hoor, Potter lukt het. Ik was even van plan om naar Rowling te stappen en de boeken te herschrijven.

* Hij kan de patronus oproepen, iets wat ook heel moeilijk is. De meeste ervaren tovenaars kunnen het niet eens, laat staan een uk van dertien jaar.

* Hij komt in het toverschooltoernooi. \"Nou en?\" hoor ik jullie denken. \"Dat komt toch door die nep-Dolleman?\" Ja. Maar hij wint gewoonweg ELKE opdracht en dat terwijl zelfs de andere kampioenen er moeite mee hebben.

* Niet echt een Mary-Sue teken, maar ik moet het even kwijt. Hij schreeuwt de ene keer na de andere keer tegen Ron en Hermelien. Ik zou het mooi gevonden hebben als ze naar Voldie renden en hem naar Harry stuurden om hem te vermoorden.

* Het lukt hem om alle gruzlimenten te vinden. Er zijn zoveel tovenaars in heksen in de wereld die veel ouder zijn dan hem, maar net Potter lukt het.
* Met dank aan Tyler: Hij is de Uitverkorene. Iedereen kan de uitverkorene zijn, en nu net hij?

Al met al vind ik dat Potter een Mary-Sue is. Er zijn vast een hele boel mensen die het hiermee oneens zijn en daar heb ik respect voor. Maar wat vinden jullie?

http://darkforest.actieforum.com/forum.htm

2Is Harry Potter een Mary Sue? Empty Re: Is Harry Potter een Mary Sue? wo jun 02, 2010 11:54 pm

CC


Dreuzel
Dreuzel

Stelling: de anti marysue criteria zijn bedacht door gefrustreerde, jaloerse mensen. Als je de lijst erbij pakt is elke hoofdpersoon uit een willekeurig boek een mary sue...

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum