De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Concerten en festivals

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Concerten en festivals Empty Concerten en festivals wo jun 16, 2010 6:19 pm

Thurifer

Thurifer
Dreuzel
Dreuzel

Een topic over welke concerten en/of festivals je gaat/hebt bezocht.

In het verleden heb ik een aantal concerten en festivals bijgewoond (oa Anathema in Patronaat, Zwarte Cross etc), helaas zat het er ondanks een aantal strakke line-ups deze zomer niet in. Maar nu kom ik net informatie tegen over Thrashfest 2010 in de Melkweg in Amsterdam en ik denk dat dat 'm wel gaat worden. Vier grote namen in de thrash scene treden dan op en drie ervan wil ik al een tijd graag live zien.

2Concerten en festivals Empty Re: Concerten en festivals wo jun 16, 2010 11:58 pm

CC


Dreuzel
Dreuzel

In welke zaal van de Melkweg is het? In maart was er Paganfest in de Melkweg en die zaal (de 'nieuwe' oid) heeft een podium van 1,4 meter hoog oid. Heeel erg leuk als je zelf 1,56 bent....

Ik zal maar geen hele lijst gaan maken van waar ik allemaal ben geweest, maar ik kan wel wat memorabele dingen noemen... Heidenfest 2008 (1e x Eluveitie live gezien en de start van mijn drumstokjesverzamelwoede... I know, het is dom, en ik doe het ook alleen maar van bands die ik ECHT leuk vind Razz), Brainstormfest 2008 (vooral Seventh Avenue was geweldig!), Paganfest 2010 (dieptepunt!!!! ik heb nog nooit zo'n kut concert meegemaakt, met name doordat het publiek echt stomdronkenirritant was) en heel recentelijk. Insomnium, Ghost Brigade en Nahemah in de Bibelot in Dordrecht (was ERG mooi concert, goed geluid, mooie muziek en leuk publiek Razz).

Ik heb verder niets op de planning staan qua festivals - de line-up van Flevo dit jaar is werkelijk afschuwelijk en Lowlands etc. is allemaal al uitverkocht (en volgens mij komt daar ook weinig wat ik leuk vind) dus ik denk dat ik thuis blijf, tenzij ik niet hoef te werken tijdens het Boombalfestival. Maar da's iets heel anders dan muziek Razz

Verder qua 'normale' concerten ga ik in september naar Dark Tranquility en Insomnium in 013 Smile.

Enn, wat denken jullie van oordopjesgebruik bij concerten? Doe het vooral! Die muziek staat doorgaans zó hard dat je direct gehoorschade oploopt... Als het geluid vervormt raakt / ze niet lekker zitten / ze uitvallen bij headbangen en windmillen moet je gewoon andere proberen, ik heb nu echt ideale oordopjes Smile.

3Concerten en festivals Empty Re: Concerten en festivals do jun 17, 2010 12:36 am

Thurifer

Thurifer
Dreuzel
Dreuzel

CC schreef:In welke zaal van de Melkweg is het? In maart was er Paganfest in de Melkweg en die zaal (de 'nieuwe' oid) heeft een podium van 1,4 meter hoog oid. Heeel erg leuk als je zelf 1,56 bent....
Dat is nog niet bekend, ik denk de nieuwe, grote zaal maar stiekem hoop ik de oude. Veel intiemer en de laatste keer dat Kreator in de Melkweg speelde was het ook in de oude zaal dus ik heb goede hoop.
Hm dat hebben ze inderdaad niet handig op ingespeeld. Met een hek ertussen is het dan nog wel te doen, maar als je direct tegen t podium staat dan piep je er net zo bovenuit xD Kom ik aan met mn 1.72.

Ik gebruik zelf ook oordopjes, van die goedkope €1,- dingen maar ik zit erover te denken om betere te kopen. Ik heb al gehoorschade aan mijn rechteroor en ik ben niet van plan het erger te laten worden. Gehoorschade kan echt ernstige vormen aannemen.

4Concerten en festivals Empty Re: Concerten en festivals do jun 17, 2010 12:40 am

CC


Dreuzel
Dreuzel

Wow, je bent werkelijk de eerste die ik tegenkom die ook oordopjes gebruikt! Mooi, maar natuurlijk minder dat je al gehoorschade hebt Sad.
Ik heb zelf inderdaad ook van die 1 euro dingen, doen het tot nu toe prima. Ooit wil ik inderdaad ook wel van die dure 'op maat gemaakte' dingen, maar ik heb eigenlijk geen idee of die goed werken / niet uitvallen etc en tegen de tijd dat je dat kunt uitproberen, zijn ze natuurlijk al gemaakt / heb je al betaald. Maar oooit, als het schip met geld binnenvaart...

(Bij Paganfest in de Melkweg hadden ze indd geen hek neergezet... en dat was niet zo'n succes... Ook niet met allemaal stomme stagedivers die op je gaan springen Razz)

5Concerten en festivals Empty Re: Concerten en festivals vr jun 18, 2010 10:58 pm

Thurifer

Thurifer
Dreuzel
Dreuzel

Ach, de gehoorschade was al aanwezig voor ik concerten ging bezoeken. Het is wel wat erger geworden, maar goed. Er zijn ook oordopjes die niet erg duur zijn met een koord dat je om je nek kan doen zodat, als ze uitvallen, je ze niet meteen kwijt bent.

Hekken vind ik persoonlijk maar vervelend en onzin, alleen nodig bij van die 'boyband' bands om de gillende fans tegen te houden. Maar goed, ik ben zelf ook geen groot fan van crowdsurfers (wel een enkele keer gedaan) en ook niet zo van moshpits, maar het hoort er eigenlijk wel bij.

6Concerten en festivals Empty Re: Concerten en festivals zo jun 20, 2010 2:13 am

CC


Dreuzel
Dreuzel

Hm, het nadeel aan koordjes vond ik dat het andere oordopje er ook uit wordt getrokken als er 1 uitgaat... Dan neem ik liever een voorraadje mee zodat maar 1 oor te maken krijgt met de geluidsblast... Smile

Moshpits vind ik doorgaans niet zo erg - ik heb een stevige vriend dus die 'beschermt' me dan wel - maar het is wat lastig om jezelf te beschermen tegen rondvliegende benen etc... Bij Paganfest sprong er gewoon iemand boven op ons terwijl iedereen in de buurt gauw 'wegging' zodat uiteindelijk vriendjelief in zijn 1tje iemand op zijn hoofd kreeg. Gelukkig was er niets mis gegaan, maar het was niet echt de fijnste sensatie... Razz

Maar, gaat er verder niemand naar concerten?

7Concerten en festivals Empty Re: Concerten en festivals do jun 24, 2010 9:40 pm

cutecarola

cutecarola
Dreuzel
Dreuzel

Ik ga zeer regelmatig naar VanVelzen ik ben nu ehmmm 9 maanden fan van hem en ben al 12x naar hem toe geweest ^^.
Morgen ga ik eerst op een festival helpen opbouwen en die avond zelf naar een festival en zaterdagmiddag/avond ga ik backstage helpen waar ik morgen dan ga opbouwen.
Verder ga ik ook wel eens ergens anders heen zoals in september naar Kane en Di-rect maar het is voornamelijk VanVelzen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum