De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Song - herinnering.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Song - herinnering. Empty Song - herinnering. ma mei 25, 2009 4:19 pm

Harry twain


Dreuzel
Dreuzel

Je kent het allemaal wel: als je een bepaald liedje hoor, dan komt er een herinnering op of krijg je een speciaal gevoel.
Welk liedje en welk gevoel?





Kelly clarkson - Because of you
Het is een triest mooi nummer en wordt er ook triest van het doet me denken aan trieste momenten en aan diegene die dood zijn.
Het spreekt ook me heel erg aan, het lijkt wel een beetje op m,n leven

Alison sudol - Almost lover
Ik vind dit echt een prachtig lied.
Gaat ook beetje over m,n leven en vooral over liefdesgebied

Celine dion - my heart will go on
Krijg hier echt een speciaal gevoel van
Een prachtig nummer waar ik de huivers/kippenvel van krijg.
Al haar nummers zijn geweldig zoals ''i surrender''

Mandy moore - Only hope en Cry
Prachtige nummers en krijg speciaal gevoel wat iets zegt over liefde.
Ook al heb zelf nog geen liefde gekend, dit vind ik wel er wel op lijken hoe liefde is en hoe geweldig een relatie zou kunnen zijn als je de ware hebt.

Jennifer love hewitt - love will show you everything en take my heart back (niet zeker of t van haar is)
Zeer emotioneel maar ook prachtig en krijg er een triest gevoel van.
Gaat over verloren liefde of het verliezen en/of hoe je het meemaakt denk ik.

Dan heb ik nog de keltische songs nog maar weinig gehoord nog, maar die zijn zeker prachtig. Gaat over de wereld en de natuur.

Kan het niet echt voor woorden brengen hoe het is voor me als ik het hoor.
Van alle liedjes krijg ik tranen of bijna ervan maar ook zeker een speciaal gevoel en dergelijke, het gaat over de wereld, over liefde en/of de ware hebben. En hoe het is met mijn leven zo'n beetje.
Maar dat zijn maar een paar liedjes niet alles wat ik hoor is zo.

Heb er zeker nog wel wat maar dan zou ik weer even naar de muziek moeten zoeken, en weer luisteren om meer te vinden.

2Song - herinnering. Empty Re: Song - herinnering. do jun 17, 2010 12:07 am

CC


Dreuzel
Dreuzel

Ik ken het Smile. Als ik muziek heel erg veel draai in een bepaalde periode (bepaald weer, bepaalde omstandigheden), dan ga ik er allemaal gevoelens en 'beelden' bij associëren. Zo kan ik nu nog steeds niet naar Evanescence luisteren omdat ik dat dat in een uhm, wat 'mindere' periode van mijn leven luisterde (iedereen heeft zo zijn skeletten in het verleden he Razz) en ik associeer die gevoelens er meteen mee...

Andere associaties:
Eden's Bridge - Looking Down : de 'goede oude tijd' op een ander forum. Ik zie die hele forum layout voor me (zwarte phpbb layout, paarse letters, soort 'blij' gevoel)
The Corrs: die kan ik nu ECHT niet meer luisteren omdat ik ze net als Evanescence - maar dan nog veel sterker - associeer met een echt niet zo hele leuke tijd. (nee, zo'n slecht leven heb ik helemaal niet hoor :p maar als tiener lijken sommige dingen gewoon groter dan ze achteraf zijn...)
Fireflight en Flatfoot 56: luisterde ik heel erg veel tijdens het leren van de examens. Ik zie dan zo voor me dat ik achter het bureau van mijn vriend in z'n oude huis wiskunde examens zat te maken Razz
Hilastherion: luisterde ik heel veel tijdens het leren van blok 121 Homeostase, dus ik zie zo voor me dat ik een fysiologieboek open had geslagen Smile. Het bijbehorende gevoel is, mja, neutraal, maar een beetje 'nieuwigheid' nog van de universiteit.
Last of the Wilds, liedje van Nightwish: associeer ik met in het donker TV kijken bij mijn vriend thuis in de woonkamer samen met hem en nog een vriendin, na een hele dag iaido getraind te hebben bij Amsterdam... Dat liedje hebben we écht te vaak geluisterd geloof ik Razz.

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Het leven van Evanderia Protser

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum