De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Welk geloof heb jij?

+2
Anadria
lortje905
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Welk geloof heb jij? Empty Welk geloof heb jij? za nov 29, 2008 3:40 pm

lortje905

lortje905
Admin

Zoals de titel al zegt: Welk geloof heb jij? Met welke geloof ben je opgegroeid? En ben je daar tevreden mee? Of wil je liever een andere godsdienst zoals de islam of het boeddhisme? Laat het hier allemaal weten!

https://debeukwilg.actieforum.com

2Welk geloof heb jij? Empty Re: Welk geloof heb jij? ma dec 01, 2008 11:39 pm

Anadria


Dreuzel
Dreuzel

Ik ben gedoopt en heb mijn beide communies gedaan, dus in dat opzicht ben ik chisten. Maar ik voel me helemaal geen christen en ik heb er ook totaal niets mee. Als ik zelf had kunnen kiezen, had ik mezelf nooit laten dopen.
Ik heb wel een andere godsdienst nu, namelijk Wicca. Daar voel ik me veel beter in het thuis. Het is gewoon wie ik ben.

http://twilightfanclubbelgium.webs.com

3Welk geloof heb jij? Empty Re: Welk geloof heb jij? zo maa 08, 2009 11:04 pm

Ellen

Ellen
Dreuzel
Dreuzel

Godsdienst. Wiiii, ik heb er geen bounce Ik ben niet gedoopt, geen communie gedaan of iets in die richting, heb ook geen andere religie. Dus. En ik ben ook geen humanist, hoewel dat wel die richting opgaat als je bedenkt dat ik in mezelf geloof. Ik vind Wicca wel interessant, maar ik geloof er niet in. Een vriendin van me gelooft er geloof ik wel in, maar ikke niet en ik ga me ook niet over laten halen. Ik vind het wel leuk dat Wicca zo mysterieus is.
Trouwens Lortje, wat geloof jij dan??

gr. Emily

http://fabelachtig.mooiverhaal.net

4Welk geloof heb jij? Empty Re: Welk geloof heb jij? za maa 14, 2009 12:17 pm

lortje905

lortje905
Admin

Ellen schreef:
Trouwens Lortje, wat geloof jij dan??

Ik heb geen geloof. Ben niet gedoopt, heb geen communie gedaan enz. Ik ben geen humanist, in elk geloof zit wel wat. Ik geloof wel dat er iets is wat wij niet kunnen bevatten of zien, maar ben niet godsdienstig.

https://debeukwilg.actieforum.com

5Welk geloof heb jij? Empty Re: Welk geloof heb jij? za apr 11, 2009 10:49 pm

Evanderia Protser


Afdelingshoofd Griffoendor

Volgens ieder om mij heen ben ik een Atheïst, omdat ik niet geloof in een geloof. Maar ik baal er altijd zo van dat mensen altijd in een 'hokje' geplaatst moeten worden, we zitten toch allemaal al in het hokje 'mens' of zie ik dat verkeerd?

Ik laat ieder in zijn waarde en als iemand hoop of steun kan halen uit een geloof, dan moet hij/zij zeker blijven geloven! Want dat doet iedereen, of je nou gelovig bent of niet: Iedereen geloof in hoop, liefde en leven!

6Welk geloof heb jij? Empty Re: Welk geloof heb jij? zo apr 19, 2009 7:25 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

Ik ben gedoopt heb mijn eerste communie gedaan en doe dit jaar mijn vormsel geek

7Welk geloof heb jij? Empty Re: Welk geloof heb jij? za mei 23, 2009 5:33 pm

Harry twain


Dreuzel
Dreuzel

Ik geloof niet in god maar m'n vaderskant en me vader is katholiek maar hij deed er niet zoveel aan, ik ben niet zo opgevoed of mee opgegroeid of van gehoord.
maar geloof wel in de evolutietheorie en de wetenschap ondekt er ook steeds meer over hoe het zit, en het klopt aardig net als die docu's op tv discovery etc.. De elementen zijn sterk en met de goeie combi, snelheid, kracht kunnen ze iets in binnen een paar min doen.
Al heb ik wel iets op I-net gezien waarin stond dat god die evolutie heeft gemaakt? waarom zou ie dat doen als ie het meteen kan. Maar het klinkt me veel beter in de oren en geloof daar wel eerder in op zich.
Staat hier en komt na de titel Theïstisch evolutionisme:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creationisme

Daarbij had ik ook een aantal andere dingen gelezen waardoor ik er nog minder in geloof, en kwam ook niet meer bij moest er zo om lachen. Anders lees k geen religie dingen en wil er niks van weten maar wou toch eens weten wat ik had.
Eva zou niet de 1e vrouw zijn geweest maar Lilith en die wou niet blabla, en eigenlijk had feminisme bij haar moeten beginnen.
Staat hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lilith
Zij hadden geen navel (zover we weten) dus hoe komen we daaraan, en hoe konden die blaadjes op hun plek blijven..
En dan nog niet gesproken over de nakomelingen van ze, ze wisten hoe oud hun geworden zijn de oudste bijna 1000!
oké en waar zijn hun botten dan?
En hun zouden god horen en mee praten hmmm... er werd toch gezegd dat ie niks meer te maken wou hebben met ons.
Ze weten zelfs de namen van hun kids en die kids van hun? yeah right! en dan komt noha en de ark, iedereen dood dus eigenlijk 2x incest uiteindelijk van het begin en van de ark!
Maar zoals ik al vanzelf achter kwam iedereen is eigenlijk familie van elkaar of afstammeling, maar dan eerder door evolutie en er zijn nu zoveel mensen dat gaat ook wel mis en incest komt voor.

Maar goed dat terzijde das een bijzaak.

Heb dus geen geloof maar denk wel dat er iets is dat over ons waakt ofzoiets, waar ik achter ben gekomen de mijne zijn:
Atheïsme, Ietsisme en wat er blijkbaar bij hoort humanisme en liberalisme ben het daar wel mee eens, wat me verder wel aanspreekt en eens mee ben:
Boeddhisme, wicca en paganisme het is niet me geloof maar ben wel voor dieren en natuur, en geloof dat de natuur/dieren en alles wat we noemen, te veel om op te noemen (onszelf, liefde, etc..) god is. Want het zijn wonderen en ondoorgrondelijke wegen ook al is het slecht, dat is de grote macht de natuur kan van alles laten gebeuren.

Iemand zei vroeger op me andere werk: ''Er is een hemel en de aarde is de hel'' op zich kan ik daar wel inkomen zo'n gevoel heb ik wel. Ook al geloof ik niet echt denk wel dat er een hemel is en wat ik daarover denk staat weer bij de dood topic.

Ik heb respect voor de andere religies al ben ik het er niet mee eens, want er zitten er bij daar heb je echt zoiets van wtf! en kan echt niet en hopelijk veranderd er nog wat aan.
Het gaat zo ver terug dan heb je wel zoiets van het moet toch ergens vandaan komen?
Wat betreft hun goden zoals bijv egypte en griekenland geloof ik ook niet, er is 1 god maar kan die alles, wat is god he?. dus de mindere goden die voor dingen zijn aangewezen liefde, oorlog of bijv voor de zon etc..
Maar al zijn ze niet echt ik geloof wel dat hun wezen of naam waar ze aan gegeven zijn en voor moeten staan echt is, en ze hoefen niet zo nodig een mensvorm te hebben.

Zoals ik in het begin al over had:
Ik ben iemand die eerst wil zien dan geloven! dus als god bestaat dan moet ie me wel hebben zeg, en ik heb m dan ook flink wat te zeggen (en het is niet aardig).
En waarom laat ie al deze erge dingen gebeuren bijv nu met het weer hij kan het toch zo in een keer veranderen, nee dit is het weer en het is weer tijd voor aardseverandering...


dit is het zover heb vast nog wat waar ik niet opkom en verandering zal er ook zijn, nou best lang stukje geworden.

8Welk geloof heb jij? Empty Re: Welk geloof heb jij? wo jul 22, 2009 6:37 pm

Gast


Gast

Anadria schreef:Ik ben gedoopt en heb mijn beide communies gedaan, dus in dat opzicht ben ik chisten. Maar ik voel me helemaal geen christen en ik heb er ook totaal niets mee.

Wink, zo voel ik het ook

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum