De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

De waarheid!

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1De waarheid! Empty De waarheid! zo jun 28, 2009 6:23 pm

Slytherin_girl


Dreuzel
Dreuzel

Ok ik kon dus niet zo leuke titel verzinnen maarja dus had ik deze maar gedaan:P
het gaat over een meisje die bij de wemels komt maar ze is anders dan de andere wemels,
ze willen niet zeggen waarom,
naja verder lezen jullie het wel;)

dit is trouwens nog wel een klein stukje de volgende keer komt er een langere;)

hoofdstuk 1

Het is een warme zomerdag en ik lig buiten in het gras vlakbij het nest waar ik woon,
ik heb ook nog zes broers en een zus wij zijn dus met zijn achtste Bill Wemel is de oudste en hij woont ook niet meer thuis,
hij werkt voor goudgrijp in een ander land, welk land? Dat weet ik niet,
daarna komt Charlie hij werk in Roemenië met draken, een gevaarlijke baan is dat,
daarna komt Percy hij zit op zweinstein en dit jaar word hij klasseoudtse,
Fred en George zitten ook al op zweinstein, die zijn echt erg elke dag grappen maken en zo,
hun zijn trouwens een tweeling, daarna komen Ron en ik, wij zijn geen tweeling maar we gaan wel samen tegelijk naar Zweinstein,
als de zomervakantie is afgelopen, we hebben onze brieven al gehad en morgen gaan we naar de Wegisweg,
als laatste komt trouwens Ginny zou is het jongste, twee jaar jonger dan ons en gaat pas naar Zweinstein als wij in ons
tweede jaar zit, het enige wat apart is aan mijn familie en mij is dat ik zwart krullend haar heb en hun allemaal rood,
ik heb weleens gevraagd hoe het komt, maar dat willen ze niet zeggen, waarom niet? Dat weet ik zelf niet,
ik ruik dat Molly onze lieve moeder aan het koken is en ik besluit maar om naar binnen te gaan.
‘Mam? Is de eten bijna klaar,’ vraag ik.
‘Ja, het is bijna klaar.’
‘Mooi zo.’
Mijn ouders zeggen meestal dat ik me anders gedraag anders dan hun,
anders dan Fred en George ze zeggen dat ik precies op haar lijk, maar wie is haar?
waarom willen ze het gewoon niet zeggen op wie ik lijk, soms kijken ze met angst naar mij,
waarom doen ze dat? En waarom kan ik niet aardig zijn?
ze zeggen dat het in mijn bloed zit, ik snap er helemaal niks van maar dat komt misschien nog wel,
ik hoor dat Molly ons roept dat we moeten gaan eten en ik loop naar de tafel,
het huis is best oud dat komt omdat wij best arm zijn en wij zijn bloedverraders omdat ons vader van dreuzels
houd verdienen we bijna niks, en Arthur ons vader werkt op het ministerie van toverkunst,
Arthur komt binnen van hem werk en gaat tussen Molly en Fred zitten,
George neemt plaats aan de linkerkant van mij en Ginny aan de rechter kant,
wij eten meestal pas laat dat komt omdat wij het gezellig vinden dat Arthur mee eet,
anders kunnen wij met hem bijna nooit eten en het is altijd best gezellig met hem,
nou ja als hij over Dreuzels praat ben ik liever boven,
na het eten helpen wij ik en Ron even Molly met opruimen en dan gaan we meteen ons bed in,
morgen gaan we namelijk vroeg naar de Wegisweg en daar heb ik echt zin in!
o ja ik heb me nog niet voor gesteld ik ben Charmeya Wemel.

2De waarheid! Empty Re: De waarheid! zo jul 05, 2009 10:55 am

Slytherin_girl


Dreuzel
Dreuzel

hoofdstuk 2

Ik ben al vroeg wakker en ik kijk rond in mijn kleine kamer die ik met Ginny deel,
er staat eigenlijk niet zoveel in alleen maar een kast een bed en een raam,
op de vloer licht een vuur rood tapijt, ik zie dat Ginny ook al wakker is en ik kleed me maar al vast om,
ik doe een zwart T-shirt aan en een zwarte drie kwart broek,
daar onder trek ik zwarte gympen aan,
als ik helemaal klaar ben mijn haren gekamd loop ik naar beneden,
‘Hey Charmeya,’ zegt Ginny.
‘Hey Gin.’
‘Is ons mam al uit bed?’
‘Ja, ze staat in de keuken ontbijt voor ons alle te maken,’
Molly komt meteen binnen en ze kijkt mij richting op.
‘Ah Charmeya, zou je misschien de rest willen roepen.’
‘Ja is goed.’
Ik loop naar boven en ik maak de kamer deur van Ron open,
hopelijk slaapt hij wel met iets aan, ik loop naar hem bed toe en maak hem wakker.
‘Hey! Slaapkop wakker worden jij? Of moet ik een pan pakken en dan op je hoofd slaan?’
Ron maakt zijn ogen langzaam open en hij kijkt mij aan,
‘Huh waarom? Het is pas 3 uur s’nacht.’
‘NEE OEN! Het is al 9 uur dus je bed uit wij gaan zo naar de Wegisweg.’
‘OO JA!’ ik moet een beetje lachen omdat Ron meteen zijn bed uit springt en bijna valt,
hij heeft een iets kleinere kamer dan die van mij en Ginny, hij heeft zelf het zelfde dingen als ons
een kast en zo, en ook een rood tapijt op de grond,
ik loop hem kamer maar weer uit en ik loop na die van Fred en George,
‘Hey jongens! Wakker worden jullie!’ zeg ik als ik bij hun bed sta,
‘We komen al baas.’
‘Goh moest je dat nou echt zeggen? Fred?’
‘Jep.’
Ik lach even naar hun en ik loop dan hun kamer uit, ik loop naar beneden
en ik schuif aan tafel, na een tijdje komen Fred en George ook naar beneden.
‘Goedemorgen,’ zegt Molly.
‘Goedemorgen,’ zegt iedereen terug,
iedereen begint aan het eten en het is stil aan tafel,
ik eet een beetje snel want ik wil heel graag naar de Wegisweg,
als iedereen klaar is met eten ruimt Molly op en dan gaan we met de auto naar de lekke ketel,
een oud kromme man die geen tanden en kaal heeft, hij noemt zich Tom,
‘Hallo meneer Wemel en Mevrouw Wemel,’ ik zie dat Tom een ongemakkelijk glimlachje naar me moeder
geeft als hij mij ziet, wij zeggen Tom even gedag en lopen dan naar de straten van de Wegisweg,
ik kijk naar al de winkels en naar de mensen waarvan sommige gouw door lopen en de meeste een winkel in rennen,
waarom zouden ze dat doen? Maar ach hun probleem,
zou het zijn dat ik in het zwart gekleed ben?
mijn ouders hadden nog geld over van een paar dagen terug wat genoeg is om ons spullen te kopen,
Ron en ik lopen eerst met Molly naar de toverstokken maker Olivander, en de anderen jongens gaan met Arthur
mee Boeken halen voor hun volgend schooljaar,
ik loop de toverstok winkel in en ik blijf naast Molly staan, een oud man met grijze haar die denk ik Olivander is komt naar ons toe, hij kijkt even naar mij en hij wend dan zijn blik af,
Ron die krijgt al eerste zijn toverstok en daarna ben ik aan de beurt en de vierde is eindelijk een goede,
mijn toverstok heeft als houtsoort walnoot en als kern drakenhartenbloed, als Molly af heefd gerekend lopen we naar madame mallekin die gewaden verkoopt,
op de een of anderen redden heb ik geen tweedehands gewaad maar de rest wel en trouwens hoe komt Molly aan zi veel geld?
Molly loopt naar mij toe en geeft mij zijn geld,
het is best veel en ik kijk haar vragend aan,
'Vraag me maar niet hoe ik er aan kom ooit zul je het weten.'
ik haal me schouders op en ik loop dan de winkel uit,
als wij allemaal klaar zijn lopen we naar de lekke ketel en vertrekken meteen naar huis,
ik pak de meeste spullen al in nog twee dagen en dan is het zo ver dan gaan we naar zweinstein!

3De waarheid! Empty Re: De waarheid! zo jul 05, 2009 6:13 pm

Slytherin_girl


Dreuzel
Dreuzel

hoofdstuk 3
Molly maakt ons al vroeg wakker aangezien wij vandaag naar zweinstein moeten,
om 11 uur precies vertrekt het trein en moeten we dus al vroeg er heen gaan,
ik stap uit me bed en ik kleed me aan, ik doe weer zwarte kleding aan,
ik wacht tot Ginny klaar is met omkleden en daarna lopen wij de trap af,
mijn hutkoffer pak ik wel na het eten,
mijn broers en mijn ouders zitten al aan tafel en ik ga naast Arthur en Ron zitten,
ik krijg niet zoveel eten door mijn keel ik vind het best wel spannend en zo te zien Ron ook,
Als Molly aan het afruimen is loop ik met mijn broers naar boven om onze hutkoffers te pakken,
het is al bijna 10 uur dus we gaan gouw naar King Cross waar de trein naar Zweinstein heen gaat,
als we richting de muren van perron 9 en 10 gaat en Percy, Fred en George al door de muur heen zijn
komt er een jongen aan met zwart haar en een bril,
hij vraagt hoe hij op het perron moet komen, die jongen gaat eerst daarna Ron en dan ik
achter ons komen Ginny en onze ouders,
‘Kom gouw naar de trein hij vertrekt zo,’ zegt Molly,
wij lopen naar de trein en zette onze spullen neer,
dan ga ik in een lege coupe zitten,
‘Jij gaat maar ergens anders zitten Ron!’ zeg ik als ik zie dat hij ook de coupe uit loopt,
Ron haalt zijn schouders op en loopt dan weg,
‘He he eindelijk rust van hun,’
ik kijk naar de coupe deur en ik zie dat een blonde jongen hem open maakt,
zonder te vragen dat hij er bij mag zitten gaat hij tegen over mij zitten,
‘Kan je niet vragen dat je hier mag zitten? Of heb je geen tong?’
Die jongen kijkt me arrogant aan,
‘Nee, als ik hier wil zitten dan wil ik hier zitten en wie ben jij eigenlijk?’
‘Charmeya, Charmeya Wemel,’
‘Ik heb van de Wemels gehoord maar ze hebben toch allemaal rood haar?’
‘Behalve ik,’
‘Raar, en ik heb gehoord dat de Wemels altijd aardig zijn jij ziet er echt uit dat je zo
iemand wilt vermoorden.’
‘Ach dat ik anders ben dan hun dat boeit me niks,’
ik hoor dat de coupe deur weer open gaat en twee brede jongens komen binnen,
een heeft zwart haar en is dikker dan de anderen, de andere heeft bruin haar,
‘En wie ben jij eigenlijk?’ zeg ik tegen de blonde jongen,
‘Ik ben Draco Malfidus en dit zijn Korzel en Kwast,’
hij wijst eerst naar de jongen met het bruine haar dan naar het jongen met het zwarte haar,
‘Ik ben benieuwt hoe het op zweinstein is hopelijk niet te veel modderbloedjes.’ Zegt Draco.
‘Ik ook modderbloedjes zijn toch kinderen met dreuzel ouders?’
‘Ja, dat klopt wist je trouwens al dat Harry Potter ook naar Zweinstein komt?’
ik kijk Draco aan,
‘Ik hoop dat ik bij Zwadderich kom heel mijn familie zat daar dus ik denk het wel en jij Charmeya?’
‘Ik weet niet.’
Het is een lange reis gelukkig kwam die mevrouw aan met de snoepkar aangezien ik zelf niks bij had en best wel honger had,
als we onze snoep op hebben trekken wij onze zweinstein gewaad aan, als ik klaar ben ga ik weer zitten en kijk ik uit het raam,
in de verte zie ik torentjes wat denk ik zweinstein moet zijn,
‘Wij zijn er al bijna.
‘Mooi zo ik begin die trein reis echt zat te worden.’ Zegt Draco
Ik glimlach naar hem ‘Ik ook, het is echt saai zo lang in een trein zitten en niks te doen,’
Ik praat nog even wat met Korzel, Kwast en Draco tot dat de trein tot stil stand komt en wij allemaal uitstappen,
een groot man met een zwarte baard roept de eerste jaars bij hem te komen,
ik loop met Draco, Korzel en Kwast naar de anderen eerste jaar en daar voor aan zie ik Ron
en die jongen met zwart haar wat Harry is, als die man aan loopt lopen wij hem achterna
ik ga samen met Draco en nog een meisje met zwart kort haar en een pekinees gezicht in een bootje zitten,
en daar gaan we dan we varen naar Zweinstein, het meer is mooi als het donker is, mooi glanzend,
we varen nog een tijdje door tot we aan land zijn waar het kasteel is, wij stappen uit het bootje en Draco en ik
lopen weer naar Korzel en Kwast, wij lopen grote eiken deuren en de man went ons,
‘hier moeten jullie naar binnen volg de trappen,
Wij doen wat die man zij en we lopen de gang op, we zien twee trappen waar we op moeten en we lopen er op,
aan de einde wacht een vrouw met een hoed op haar haar in een knot en een groen gewaad aan,
als wij bij haar zijn stoppen alle eerste jaars, de mevrouw zei dat wij even moesten wachten en dat deden we.

4De waarheid! Empty Re: De waarheid! ma jul 06, 2009 6:32 pm

Slytherin_girl


Dreuzel
Dreuzel

hoofdstuk 4

Draco loopt naar voren met Korzel en Kwast en ik blijf maar op mijn plek staan,
die meisje die bij mij en Draco in een bootje zat stelde zich voor.
‘Hoi, ik ben Patty Park en jij?’
‘Ik ben Charmeya Wemel.’
Patty kijkt mij verbaast aan.
‘Dat had ik niet verwacht ik heb van die familie gehoord,
‘Ah ok.’
de mevrouw met de groene gewaad komt terug en zij vraagt ons haar te volgen,
wij lopen naar twee grote eiken deuren die vanzelf open gaan we komen in een groot zaal uit,
met 4 afdelingen wat denk ik de afdeling tafels zijn, de plafond is behekst en de kaarsen zweven,
recht is er een oppertafel met een kruk waar een oude hoed op zit,
‘Hier stoppen,’ zegt de mevrouw,
‘Ik heb me trouwens nog niet voor gesteld ik ben Minerva Anderling en ik geef gedaanteverwisseling,
voor dat het sorteerceremonie begint wilt Perkamentus eerst iets zeggen,
een oude man met een grijze lange baard staat op en hij verteld dat de derde verdieping en de verboden bos
het strengste verboden is,
Anderling noemt de namen op, eerst is een of anderen Hermelien Griffel aan de beurt
die in Griffoendor komt daar zit heel mijn familie in ik zou daar zelf niet in willen,
daarna komt een of andere Suzanne Bonkel die in Huffelpuf komt,
wat een achterlijke afdelingnaam, daarna komt Draco
waarvan de sorteerhoed meteen Zwadderich roept het is een echte kabaal bij de tafel van Zwadderich maar ja zo is
het ook bij de anderen afdeling tafels, Ron Wemel mijn broer die natuurlijk bij Griffoendor zit,
als Harry potter aan de beurt is is het dood stil in de grote zaal,
het duurt lang voor dat de sorteerhoed een afdeling roept Harry wilt niet bij Zwadderich
terwijl hij het daar ook heel goed kon doen dus werd hem afdeling Griffoendor,
mijn naam word geroepen en ik loop naar voren ik neem plaats op het kruk en Anderling zet de sorteerhoed op,
die al na 1 minuut Zwadderich roept, iedereen van Zwadderich klappen ik kijk even naar de tafel van griffoendor
en ik zie dat er veel verbaast zijn waarom ik niet in Griffoendor zit net als mij broer,
ik ben er eerlijk gezegd ook wel er verbaast over, ik neem plaats langs Draco en de meeste Zwadderich vragen
waarom ik niet in griffoendor zit net als de anderen Wemels,
ik zei dat ik het niet wist en dat ik het ook vaag vond maar ach Draco heeft gezegd dat ik anders dan hun ben
dus dat ze aardig tegen mij moeten doen, en anders hebben ze problemen met hem,
eigenlijk is Draco wel een hele erge aardige jongen,
het eten verschijnt op tafel en ik begin meteen aan wat kip, ik neem ondertussen ook wat poempoensap na een paar minuten komen
een paar geesten binnen onze geest is de Bloederige Baron, na het eten worden alle eerste jaars Zwadderaars door hun klasseoudtse
naar de leerlingenkamer gebracht, ons leerlingenkamer is bij de kerkers onder het meer het lijkt daarom dat het hier groen is,
in de leerlingenkamer staat een groene bank groene kleed en zo, ons klasseoudtse zegt waar de meisjes slaapzaal en de jongens slaapzaal is
die van de jongens is de trap op naar rechts en van de meisjes het zelfde maar dan de deur links,
ik neem afscheid van Draco Korzel en Kwast en ik loop samen met Patty Park naar de meisjes slaapzaal,
Patty zit op mij bed en wij kletsen nog wat er komen nog twee anderen meisjes er bij zitten,
‘Hoi,’
‘Hoi,’ zeg ik tegen het meisje die best groot en zwaar is haar kaak steekt agressief naar voren,
‘O ja ik heet trouwens Margriet Bullemans,’
Er komt nog een ander meisje aangelopen die zwart en heel lang haar heeft haar haar komt bijna bij haar kont,
‘Hoi ik ben Cheyenne Steenhart,’
‘Aangenaam, ik ben Charmeya Wemel, en dit is Patty park,’
ik wijs naar Patty, en wij vieren praten nog wat, daar na gaan wij allemaal slapen voordat we morgen in slaap vallen
als de lessen beginnen, onze dekens zijn groen en onze gewaden zijn zwart onze stropdas is groen en bij onze gewaad zit zo plaatje
wat het symbool van Zwadderich is een slang.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum