De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Gelijkwaardigheid.

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Gelijkwaardigheid. Empty Gelijkwaardigheid. di sep 08, 2009 2:24 pm

Harry twain


Dreuzel
Dreuzel

Zijn alle mensen gelijk? Is iedereen even waardevol? Heeft ieders leven evenveel nut? Voegt iedereen evenveel toe aan de maatschappij?

Ons beeld op dit onderwerp wordt geloof ik nogal gekleurd door twee belangrijke dingen: de christelijke wortels in onze maatschappij (je bent uniek blabla, je bent een parel blalba, heb je naasten lief als jezelf blabla) en meneer Hitler met zijn unter en ubermensch theorie. Angstvallig wordt dit onderwerp gemeden. Je beter voelen dan een ander, dat heeft iedereen wel eens, maar o wee als je dit ook laat merken.

Maar is dit niet gewoon terecht? Ben ik ook gewoon niet beter dan andere mensen? Dat vraag ik me soms serieus af. En natuurlijk baseer je dit niet op ras/geloof/sexualiteit zoals meneer Hitler wel deed. Waarop dan wel? Ik zelf voel mezelf nog al eens beter in het bijzijn van onintelligente mensen. Ben ik beter omdat ik slimmer ben? Intelligentie is geen prestatie van jezelf, en zo denk ik dan weer door


Wink
De mensenrechten.
De vrouw van roosevelt de president heeft ze gemaakt, maar het is er niet van gekomen om het iedereen te laten weten.
Dus de meeste mensen weten hiervan niet eens van af, je kent er wel wat maar niet alle 30!! Als iedereen die zou kennen zou het veel beter zijn misschien.
Over dit denk je vaak aan andere landen, maar het kan overal zijn ook bij jouw!!


Lees de introductie en de 30 regels, als je wil kan je ook de rest lezen.
http://www.jvmr.nl/rechten/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechten_van_de_mens


Ik ben het er helemaal mee eens en geloof voor dat ik het las, ik er al naar handelde en het wist.
Doe er wat mee en spreid het rond zodat meer mensen erover weten


M,n mening
alle mensen zijn gelijk ras/kleur/geloof maakt niks uit, of ze nut of waardevol zijn weet ik niet het ligt eraan wat ze doen in hun leven. En onderscheid maken rijk/arm slim/dom moet je niet doen help elkaar dan lijkt me je hebt elkaar veel te bieden.

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum