De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

De zin van het leven?

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1De zin van het leven? Empty De zin van het leven? di sep 08, 2009 2:28 pm

Harry twain


Dreuzel
Dreuzel

De zin van het leven?

Wat is de zin van het leven, daar wordt al eeuwen over gepraat.
Er zijn vele ideen, theorien en religies, en vele denken aan moeilijke dingen. Bijv:
Waarom ben ik geboren, waarvoor leef ik, wat is mijn doel, is dit alles? Etc..
Want elke dag lijkt hetzelfde ook al heb je het niet in de gaten: opstaan, je eet, werkt, en slaapt! Maar het kan toch niet dat je dat elke dag doet je leven lang?
Want wat bereik je met al dat geploeter door het leven, generaties komen en generaties gaan!
Maar dat maakt allemaal geen verschil, alleen maar dat onze nakomelingen slimmer en beter worden etc... Net als de dieren doen wij hetzelfde alleen wij doen meer: Je wordt geboren, plant je voort, en gaat weer dood! Uiteindelijk leidt het nergens toe en de leegte in je blijft bestaan!
We zoeken naar de waarheid van onze zoektocht..
Maar is deze vraag voor iedereen hetzelfde? Want niemand is hetzelfde.

Nee je moet niet zo moeilijk denken, het is eigenlijk heel simpel. Mensen maken het zich veel te moeilijk, te veel vragen stellen we onszelf!
Vooral bepaalde dingen wat je dagelijks in je leven tegenkomt, wat je hebt geleerd en denkt dat het zo moet. Het maakt je leven moeilijker, lastiger etc.. zet het even aan de kant, denk er even niet aan.
Wij zijn ook gewoon dieren en die leven gewoon hun leven. Zonder al die vragen al doen ze dagelijks wel hetzelfde, maar wij zijn slim en denkende wezens we doen meer.


Wat is de zin van het leven? Denk daar niet aan dat is voor iedereen anders!!
Stel jezelf de vraag: Wat is de zin van mijn leven? Wat wil ik doen om mijn leven goed te leiden, te doen wat ik wil en hoe ik het wil doen!!


En ik voeg iets toe want het lijkt op elkaar dan hoeven er geen 2 topics te zijn.


A story, A journey! (van within temptation wat ik wel filosofisch vond.)
Onze Aarde is onze moeder ze geeft en ze neemt. We denken dat we haar de baas zijn, en alles kunnen doen en naar onze hand zetten. Maar je weet nooit wat haar volgende zet zal zijn, je kunt haar niet controleren (ook al denken we wel) ze gaat haar eigen weg! En regeert tot het einde..
Ze creert alles, koninkrijken, steden en meer zijn opgestaan, maar uiteindelijk ook weer gevallen en vergaan! Zelfs bergen. bossen, wateren, en sneeuw niets blijft!
Zelfs de aarde zelfs niet… niemand blijft en wordt vergeten.


Iedereen heeft een verhaal en alles linkt aan elkaar, ieder is op reis naar datgene wat voor hem weg gelegd is! Maar wat is die weg, waar gaat die heen?
Terwijl we denken te observeren, zijn maar een stukje van het verhaal… Niemand weet hoe het begon! Een begin start altijd op een einde zoals leven & dood.
Maar alles wat we doen, het is nooit vergeefs!! Alles komt bij elkaar op het einde

Niemand is hetzelfde en doet hetzelfde, maakt zelfs niet hetzelfde mee al lijkt dat zo!!
Wat is jouw verhaal, wat is jouw reis op deze aarde?





Wat de zin van mijn leven is:
Nog niet zo lang geleden werd alles maar voor mij bepaald, en hoe ik het moest doen. En door bepaalde omstandigheden werd ik gevormd, en niet hoe ik zou willen zijn.
Maar goed ben de puberteit voorbij het gebeurd minder, al heb ik nog hulp nodig maar dat terzijde.
Ik de laatste tijd veel geleerd en gegroeid waar andere jaren overdoen of helemaal niet, zoals dat ik doe wat ik wil doe me eigen ding. en trek me van niemand meer wat aan, (bijna niet). Zoiets als ga niet met de kudde mee.
Maar al wordt er al vroeg gezegd wat wil je later doen en welk werk, dat is voor ieder anders sommige weten en doen het gelijk ander weer niet. Voor mij op school wist ik het wel maar het veranderde, maar ben van alles aan het uitproberen. Dat moet je eigenlijk eerst doen om te weten wat je kunt en wat je wilt.
Maar wat is voor mij de zin? Bepaalde dingen wil ik doen, maar heb zo me gebreken en weinig geld. Maar ik wil doen wat ik leuk vind en niet wat een ander bepaalt, en probeer dingen te doen in hoever het me lukt. Ik wil de dieren & natuur beschermen, dingen leren, en reizen. En ook fotograveren iets met film en games.


Wat mijn verhaal en reis is?
Ik ben een observeerder dat zegt iedereen, zeker me familie merkt het want hun doen het zelf niet, ik zoek dingen op en leer erover. Het is niet zo dat alles is gevonden en geleerd, en dat iedereen dat weet nu weet! Nee! Je kunt het lezen of door iemand laten zeggen, maar je moet het zelf ervaren, ondervinden, leren. Anders weet je het nog niet en vergeet je het.
Ondekkingsreizen zijn niet vergaan of niet meer nodig, ieder moet zelf op weg gaan! En niet denken .’dat is al bekend dat hoef ik niet te weten’.
Ik weet behalve dat nog niet zo goed wat voor mij nou weg gelegd is? Want elke dag doe ik het zelfde het is routine, maar van binnen voel ik iets dat ik moet doen de dieren moet helpen, andere helpen ook al wordt ik gekwetst, en moet ik alleen door!
Ik weet dingen al voor dat ik ze geleerd had en gedroeg me er al naar, niet aan racisme doen en iedereen is gelijk. Zo heb ik het gevoel dat ik daar ook iets mee moet doen?
Op zich wil ik ook wel een doener zijn, maar iets houdt me tegen bepaalde dingen.
Maar alles wat ik meegemaakt heb en geleerd! Heb ik naar het idee dat ik er iets mee moet doen? Maar de vraag rest me waar gaat me verhaal & reis heen?

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum