De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

De dood, wat vind jij ervan?

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1De dood, wat vind jij ervan? Empty De dood, wat vind jij ervan? zo mei 24, 2009 8:23 am

Harry twain


Dreuzel
Dreuzel

De dood, een zwaar onderwerp, waar men goed over kan speculeren. Tegen de tijd dat we erachter komen hoe de vork in de steel zit, kunnen we het toch niet meer navertellen. Of wel?

Twee stellingen:

De dood is het einde van deze wereld, maar het begin van een nieuwe.

Rouwen om een overledene is gewoon, maar eigenlijk puur egoïsme.

Wat vinden jullie daarvan?.

(Het hoeft geen softie-tree-huggers-discussie te worden, laat elkaar enkel zijn zijn/haar waarde)


Ik had het erover op een ander forum dus neem wat qoutes over, met m'n mening.


Nienna schreef:Ik denk dat het rouwen om overleden dierbaren iets is dat in onze menselijke genen zit. Daar kunnen we niets aan veranderen en ik zie ook niet zo in waarom dat egoistisch zou zijn. Je kunt je gevoel moeilijk uitschakelen. Het missen van een persoon is toch iets wat je vaak niet zelf in de hand hebt, maar een gevoel dat ontstaat en wat je 'overkomt'.
Saber Glade schreef:Rouwen is niet iets egoistisch. Ik vind dat je verdriet, andere gevoelens en gedachtes moet delen met anderen, zodat de overledene als het ware toch nog een soort eerbetoon krijgt voor zijn leven. Als je gevoelens en gedachten voor jezelf houd, lijkt het me dat je op een moment toch een keer instort.
Iedereen denkt er natuurlijk weer anders over egoisme heeft vele vormen, hier ben ik het wel mee eens.
Het is misschien zo je wil iemand bij je hebben, en blijkbaar dat ie pijn heeft en geen rust vind, maar dat is niet zo, het is respect, laat diegene heen gaan, zo kun je verder gaan etc..
Ik vind dan ook dat je niet voor een begravenis hoeft te betalen je geboorte ook eigenlijk maar dat is anders en zou kunnen.
Als je dood gaat zal je ziel ergens heen gaan en je lichaam rot weg maar dat is niet alles.
Er moet wel iets zijn na de dood want je bent ook geboren, er moet dus ook iets zijn voor je geboorte je was een zaadje en de sterkste dus daarom ben je er nu.

King of Dragons schreef:bang voor het onbekende? Waarom zou je dat zijn. Zonder het onbekende zou ik niet willen leven. Stel je eens voor dat alles al van tevoren bekend zou zijn...Dan zou je al weten wat je over 5 minuten gaat denken... en over 10 dagen op je boterham doet... en wie wanneer overlijdt...
Dat zou toch verschrikkelijk zijn? het onbekende is dus zeker geen reden om bang voor te zijn. Je zou dan bang zijn voor iets wat bij het leven hoort; bang voor het leven zelf...??
Hier ben ik het zeker mee eens wie wil dat nou, ik heb zoiets wel eens op national geo/discovery gezien, dat je in de toekomst een apparaatje hebt waarin alles over je leven in staat en er in kan kijken, dan heb je geen leven meer je weet alles al dus je bepaalt zelf niks meer dat wil niemand.
Er was ook zoiets met dat je zelf kan kiezen hoe je baby wordt door met de genen te knoeien, dat je kon bepalen wat de sekse wordt, hoe ie eruit komt te zien, wat ie gaat doen later etc.. dan heeft die 'mens' toch geen leven meer, dan kan die niet bepalen wat diegene gaat doen of denken omdat het al voor hem is gedaan, dan heb je later levenloze mensen die niks zelf bepalen en dergelijke dingen,

Tari Ar Feiniel schreef:Zelf ben ik als kind (bijna) vedronken en heb toen, wat ik me jaren later pas realiseerde, een bijna-dood-ervaring gehad.
Het is iets wat je nooit meer vergeet en het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet bang ben om dood te gaan.
Als ik het had weet ik het niet meer maar het was toen ik klein was, ik was eens uit de auto op de weg gevallen (ik had toen veel problemen het had erger kunnen zijn)ze probeerde me op te lappen en wakker te houden, ze dachten als ik in slaap viel dood ging hadden ze het maar gedaan zoiets heb ik, en dan had ik alles niet hoeven meemaken nu.

Melante schreef:Er is een film met Robin Williams (What dreams may come, als ik het goed heb) die een heel mooi idee geeft over het leven na de dood. Een hemel die bestaat uit de mooiste dingen uit je tijd op aarde of waar de wensen die je nog had uitkomen, een hel natuurlijk het tegenovergestelde en wanneer je zelfmoord pleegt kom je op een plek waar je eigenlijk nog steeds achtervolgt wordt door alle depressieve gedachten die je tot die daad hebben aangezet
Ja ik heb die film gezien is ook een van m'n favo's en hoop dat het zo zal zijn, al ben ik het met sommige dingen niet eens wat er gebeurt. Je komt terug en gaat dus verder met je liefde/ware dat is wel mooi, maar je blijft vast niet van jong naar oud bij elkaar er kan nog zoveel gebeuren.

Ik geloof niet in god al heb ik m'n twijfels heb al zoveel meegemaakt, en wat ik allemaal heb gezien van de wereld, (daarom lees ik geen krant en volg geen nieuws op tv bijna allemaal nare dingen) ik hoop dat er een hemel/hel is dat heb ik wel verdiend.
Want als die god er is dan heb ik een hoop te zeggen en het is niet aardig.
Ik geloof in de wetenschap want dat verklaart steeds meer dingen ‘eerst zien dan geloven’ maar zit nu tussen wetenschap en geloof in want na uri geller geloof ik in mentalisme maar fantasy is net iets anders, maar wanneer wetenschap en religie en andere dingen samen worden gevoegd en bekeken zal er meer ondekt worden.

Ik heb nog wel meer van dat soort films, series, boeken-(niet veel)gezien maar heb er zoveel gezien dat ik niet alle namen meer weet, en er zijn heel wat verschillende mogelijkheden en je hebt ook nog die games van final fantasy die geven ook een mooi voorbeeld.
Je hebt de film baby geniuses waar het blijkt dat baby's alles weten over het universe, maar ook van hun vorige leven daar door kunnen grote mensen hun gebrabbel niet verstaan, maar ze verliezen het weer naarmate ze kunnen praten dus zo weet je dat je bent gereincarneerd.
En er is nog een film weet de naam niet maar daar kom je in een tussenstation na je dood, en het lijkt gewoon als op aarde waar mensen werken maar het is anders, ze hebben een hoger i.q enzo en die helpen mensen terug naar de aarde en ze laten zien wie je was in je vorige levens.

Je ziel kan reincarneren maar het hoeft niet in een mens te zijn, je kan een dier, boom of iets anders worden je ziel heb je dan alleen maar geleend, of wordt omgevormd in iets anders als energie.
Er was ook nog zoiets als dat het universe ofzo zal eindigen en alles overnieuw zal gebeuren, of dat er verschillende demensies zijn en dat ik/jij weleens een president, dicator, slechterik etc.. zijn geweest/of kunnen worden.

Ik weet zelf nog niet wat m'n mening is maar wat ik hierboven allemaal zei denk dat het wel klopt.

Ik zal vast nog iets vergeten zijn maar kom er nu niet op.

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum